STEAM kartu su sveikatos stiprinimo elementais ,,Vaisių ir daržovių draugystė“

„Lapiukų“ grupės auklėtiniai Spalio mėnesį pradėjo (4-15d.) kalbėdami apie rudens vaisius ir daržoves. Vaikai su džiaugsmu nešėsi į darželį savo turimas daržoves ir vaisius iš savo ar senelių sodo. Taip pat turėjome ir keletą egzotinių vaisių (melionas, mango, kivi) palyginimui su turimais sode užaugintais vaisiais. Vaikai patys svėrė, matavo (kuris didesnis/mažesnis), skuto, tarkavo, pjaustė (kad lengviau būtų pjaustyti bulves ir morkas, jos buvo iš anksto išvirtos), o galiausiai vėrė ant pagaliukų ir ragavo.  Tokiu būdu vaikai ne tik susipažino su rudeninių vaisių/daržovių gausa, jų nauda sveikatai, bet ir įgavo praktinių žinių  apie daržovių, vaisių paruošimą gaminant maistą. Ugdytiniams šios veiklos suteikė daug džiaugsmo, pasitikėjimo savimi (aš pats jau pjausčiau, tarkavau, skutau). Ir buvo visi labai laimingi. Daugiau nuotraukų rasite čia.

Magiškas vanduo „Liūtukų“ grupėje

Kiek žemės paviršiaus dengia vandeninis apvalkalas? Kaip susidaro debesys? Kada iš debesų krenta krituliai? Koks vanduo gali būti…?  Remiantis STEAM veiklomis, liūtukų grupės ugdytiniai nėrė į vandens magijos pasaulį, atrasti nepaprastų, magiškų dalykų.

Nuostabių akimirkų beieškant (pagal  2021 m. STEAM programą)

Rudenėjant dažnai mus aplanko niūrios mintys, tad vejant šias mintis ,,Kiškučių“ grupės vaikai su mokytojos Vijolės paruoštais trafaretais išskubėjo į darželio kiemą ieškoti džiaugsmo ir laimės akimirkų.  Kartu veikdami su netradicinėmis priemonėmis ugdytiniai atsipalaiduoja, leidžia laisvai lietis savo fantazijai, ugdosi kaip kūrėjai. Edukacinis procesas praturtino džiaugsmu ir ramybe, saviraiška ir kūrybiškumu.

 

Sėju sėklytę – auginu daigelį

Vykdant darželio 2021 m. STEAM programą, balandžio mėn. „Drambliukų“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis Rimgaile ir Vijole tapo „mažaisiais daržininkais“ savo grupėje. Edukacijos tikslas – skatinti ugdytinius stebėti, kurti, tyrinėti , domėtis supančia gamta.

Vaikai patys gamino vazonėlius bei pažino ekologišką sodinimą kiaušinio lukšte.  Aiškinosi, kad augalams reikalinga, ne tik žemė, saulė ir vanduo, bet ir rūpestinga priežiūra.

Pasodintus augalus vaikai įkurdino ant palangių, kad galėtų stebėti, kaip kalasi daigeliai, kaip iš sėklos išauga augalas.

Bendras kūrybinis darbas vaikams suteikė daug džiaugsmo ir teigiamų emocijų, leido pajusti ryšį su gamta, ją stebint ir tyrinėjant. Daugiau nuotraukų rasite čia.

Trijų spalvų simfonija

Lopšelio grupės  „Žiogeliai“ vaikai su mokytoja Vijole kovo 10 d., įgyvendinant darželio STEAM programą,  minėjo  Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną „Trijų spalvų simfonija“.

Ugdytiniai atliko tris užduotis akcentuodami geltoną, žalią ir raudoną spalvas:

  1. Iš spalvoto popieriaus atraižų suformavo trispalvės ornamentą.
  2. Laisvas formavimas rankomis sumaišius krakmolą, vandenį ir maistinius dažus(geltoną, žalia, raudoną).
  3. Mašinėlės ratus nudažė trijomis guašo spalvomis ir važiuojama, piešiama ant balto popieriaus.

Ugdytiniai smagiai atliko užduotis, džiaugėsi kūrybiniu procesu.

Tikime, kad Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo šventinės nuotaika pasklido namuose ir kiekvieno širdyje. Juk švenčiame mūsų visų laisvę! Daugiau nuotraukų rasite čia.

STEAM veiklos darželyje. Trumpa 2020 m. apžvalga ir nuamtomos veiklos 2021 m.

Nuo 2020 m. Kauno lopšelis-darželis „Tukas“ yra STEAM mokyklų tinklo narys!

Kviečiame susipažinti su 2020 m. įgyvendintomis STEAM veiklomis bei 2021 m. STEAM veiklos planu.

Sniego karalystė

Nuostabi žiema dovanojusi daugybę sniego leidžia vaikams ne tik džiaugtis, bet ir išmokti naujų dalykų, išbandyti kitokias veiklas kieme ir grupėje. „Lapiukų“ grupės ugdytiniai visą savaitę buvo pasinėrę į žiemos karalystę ir sniego pasaulį. STEAM veiklų metu jie dažė sniegą teptukais ir lašindami dažus pipetėmis, gamino sniego kamuolius, sušaldę spalvotą vandenį guminėse pirštinėse, kūrė savo mažą spalvotą pilaitę. Vaikai stebėjo vandens virsmą ledu, sniego tirpimą, patys maišė dažus, pylė juos į pirštines, patys prisipildė balionus vandens ledo kamuoliams gaminti. Šis projektas lavino labai daug vaikų kompetencijų, suteikė jiems atradimo džiaugsmą.

 

STEAM kūrybinė veikla „Varveklio beieškant“

Ši sulaukta žiema – nepaprastai balta, apsnigta ir šaltuko papuošta. Todėl remiantis STEAM metodika „Liūtukų“ grupės ugdytiniai, per kūrybinę – pažintinę veiklą atliko eksperimentus „Varveklio beieškant“. Pirmiausia, vaikai su mokytoja Sigita,  lopšelio-darželio „Tukas“ žaidimo aikštelėse, ieškojo pasislėpusių, sušalusių varveklių. Vaikai labai pastabūs ir rado pasislėpusius ir skaidriai šviečiančius ne tik ant stogų, bet ir ant medžių šakų, krūmų ir lauko žaidimo priemonių. Vaikai, parsinešę į grupę, ne tik stebėjo varveklio pokyčių procesą, bet ir apibūdino, ką jaučia,  laikydami rankose. Taip pat vaikai atliko eksperimentą su krakmolu ir vandeniu. Kol tirpo, šiltoje aplinkoje ledukų varvekliai, ugdytiniai, pasigamino iš tešlos varveklius. Vaikai per šią veiklą atsipalaidavo ir improvizavo: spaudė, sėmė, darė gniūžtes. Pastebėjome, kad jos greitai rankose tirpsta, nes spaudžiamas krakmolas tampa skysta ir varvančia mase. Ir galiausiai suteikėme varvekliukams spalvų. Kūrybinėje veikloje, vaikai, užlašindami po kelis akvarelės lašelius, pūtė su šiaudeliu ir išmargino ryškiomis spalvomis savo varveklius. Per šią STEAM kūrybinę – pažintinę veiklą, vaikai netik pajuto daug malonių įspūdžių, bet ir plėtė sakytinę kalbą ir džiaugėsi vieni kitų darbo procesu.

Daugiau nuotraukų rasite čia.

Laisvės gynėjų dienai atminti

Bendraujant ir bendradarbiaujant tarpusavyje mokytojoms Sigitai ir Vilmai: „ Drugelių“ ir  „Liūtukų“ grupės, aktyviai, kūrybingai paminėjo Sausio 13-osios dieną. Remiantis STEAM metodu vaikai konstravo, modeliavo pilis – gynybines sienas, televizijos bokštą. Grupės erdves papuošė statiniais, panaudojant tris spalvas, simbolizuojančias Lietuvos vėliavą. Vaikai modeliavo žodį LAISVĖ, TĖVYNĖ, LIETUVA. Per šias organizuotas, kūrybines veiklas, ugdytiniai labiau įsisavino Lietuvos spalvų reikšmes ir  toliau ugdėsi stiprėjantį meilės jausmą savo tėvynei.

 

Projektas „Kūrybiška žiema“

Atėjus žiemai gamta pateikia nepakartojamo grožio vaizdų, ragina kaskart išbandyti, atrasti, patirti, pažinti, džiaugtis… Žiemos pramogos, tyrinėjimai tiek patalpose, tiek gamtoje, stebėjimai, eksperimentai, užduotys  vaikams suteikia galimybę kaupti patirtį, nuodugniau pažinti ir įsitikinti gamtos ir gyvūnijos prisitaikymo ir išgyvenimo svarbą. Šio projekto metu „Kiškių“ ir „Drugelių“ grupių ugdytiniai su pedagogėmis Neringa ir Vilma patyrė daugybę nepakartojamų įspūdžių, dalinamės jais su jumis! Daugiau skaitykite čia.

Sveiki įžengę į naujus 2021 metus! 

Liūtukų grupės vaikų edukacinė – kūrybinė STEAM veikla „ Saulėgrąža“

Kuo skiriasi saulėgrąža

Nuo skaisčios saulės?

Viena  – darže,

O kita – dangaus akyse…

Šiais gražiais eilėraščio žodžiais apie saulėgrąža „Liūtukų“ gr. ugdytiniai atsiraitoję rankoves ėmėsi kūrybinės veiklos. Vaikai per šią edukacinę veiklą kūrė ir puošė augalui vazonėlius, ruošė ir pureno žemę sėklai pasodinti; klijavo iš spalvoto popieriaus juostelių žiedlapius ir papuošė augalą saulėgrąžų sėklomis. Vaikai kūrė, bendravo ir bendradarbiavo, džiaugėsi vieni kitų darbeliais.

Projektas „Muzikos diena“

Įgyvendinant STEAM programą spalio 1, 2, 8, 9 dienomis vyko projektas „Muzikos diena“. Projekte dalyvavo „Meškiukų“, „Lapiukų“, „Drambliukų“, „Drugelių“, „Liūtukų“, „Voveriukų“, „Kiškių“, „Viščiukų“ grupių vaikai.

Projektą sudarė trys muzikos eksperimentai. Daugiau skaitykite čia.

 

Projektas „Vandens savybės“

Praėjusią savaitę „Viščiukų“ grupėje vyko STEAM programos projektas „Kaip vanduo draugauja su kitomis medžiagomis?“. Projekto metu vaikai susipažino su vandens savybėmis ir eksperimentų metu sužinojo, kaip vanduo reaguoja sumaišytas su aliejumi (eksperimentas „Lavos lempa“), maistiniai dažais, ar tirpsta vandenyje druska (eksperimentas „Druskos kristalų auginimas“) bei cukrus, kaip spalvos pasklinda šaltame ir šiltame vandenyje, kokiomis optikos savybėmis pasižymi vanduo (eksperimentas „Kaip pasikeičia rodyklės kryptis?“), kokios medžiagos geriausiai sugeria vandenį (eksperimentas „Kaip veikia sauskelnės?“). Šis projektas ne tik suteikė vaikams naujų žinių apie vandens savybes, bet ir lavino rankos judesius, smulkiąją motoriką (kaip įpilti vandenį, kaip lašinti dažus pipete ir pan.)

Parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja Brigita Rasa Podelskienė

 

STEAM edukacinis – pažintinis projektas „Vandenyno pasaulis“

Kas yra vandenynas? Kodėl žuvytės negali vaikščioti žemėje? Su šiais įdomiais iškilusiais klausimais, „Liūtukų“ grupės ugdytiniai leidosi į paslaptingąjį jūros gyvūnų gyvenimą; įtraukiant ir per kūrybinę veiklą „ Drugelių“ grupės ugdytinius. Per šią savaitę vaikai kūrė, konstravo, modeliavo kūrybinius darbelius; stebėjo žuvyčių vandenyje gyvenimo ypatumus. Vaikai suprato, kaip mes negalime gyventi be kranto žemėje, taip vandens gyvūnai negali gyventi be vandens…

Saulės zuikučiai „Drugelių“ grupėje

Aš pagavau ankstų rytą

Saulės zuikutį mažytį:

Kreivas, juokingas veidelis,

Saulės pripiltos auselės

Saulėtą rugsėjo rytą „Drugelių“ gr. ugdytiniai, išklausę eilėraštuko apie saulės zuikutį, patys skubėjo gaminti savo veidrodėlį, kurio pagalba galėtų jį pamatyti ir sugauti. Vaikučiai itin kruopščiai spalvino, spalvoto popieriaus detalėmis dailino savo popierinius veidrodėlius. Kiek pastangų teko jiems įdėti, norint daliai nesuglamžant, priklijuoti trapią aliuminio foliją. Vėliau pasigaminę veidrodėlius, kartu bandėme grupėje skaičiuoti, lyginti, pasiekti saulės zuikučius ant grupės sienų, grindų, baldų. Kiek džiaugsmo ir juoko suteikė, bandymai pagauti saulės zuikučius.

Veiklai persikėlus į lauką, vaikai pastebėjo, kad grupėje saulės zuikučius žymiai lengviau pamatyti, nei lauko aikštelėje. Lauke saulutė, kur kas labiau atsispindi veidrodėlyje.

Pažinkime vandenį per eksperimentus

Vaikai tapo mokslininkais ir kiekvieną dieną atliko po eksperimentą, taip labiau pažindami vandenį. Pirmąją dieną vaikai išbandė kuo gi skiriasi gėlas ir sūrus vanduo, ir kaip druska padeda kiaušiniui plūduriuoti vandens paviršiuje. Antrąją dieną vaikai pastebėjo, kad vanduo yra sunkesnis ir todėl nesimaišo su aliejumi, o pridėjus putojančias tabletes namuose galima pasigaminti „lavos lempą”. Trečiąją dieną tyrinėjo kaip vanduo keliauja aukštyn nepaisant traukos dėsnių, skverbiasi rankšluostiniu popieriumi pernešdami įvairias spalvas ir taip vaikai „pasigamino“ vaivorykštes namuose. Sekančią dieną vaikų laukė ketvirtasis eksperimentas, kurio metu vaikai patys nupiešė, iškirpo ir sulankstė gėlytes ir stebėjo kaip jos skleidžiasi vandenyje. Paskutinę projekto dieną vaikai tyrinėjo kas nutinka, kai kopūstų ar burokėlių sultys sumaišomos su rūgštimi (actu), vandeniu ir šarminiu vandeniu (sodos tirpalu). Labai džiaugiamės, kad tiek daug vaikų aktyviai dalyvavo projekte, džiaugėsi ir dalinosi rezultatais.

Kviečiame pažiūrėti video https://youtu.be/4mWu7ZXjUFQ

Kepa kepa stebuklinga duona

Kiškių grupės vaikai ir pedagogės vyko į Pyplių ūkio ruošiamą edukacinę programą „Kepa kepa stebuklinga duona“. Vaikai sužinojo, iš ko ir kaip kepama duona, pamatė senų laikų duonos kepimo įrankius – duonkubilį, ližę, geldą. Patys minkė ir ruošė kepimui duonos kepalėlius, bandė maišyti ir gaminti raugą. Vaikai pat atliko meninę programėlę – šoko ir dainavo dainelę apie duonelę.

Profesijų savaitė

2020 m. sausio 13 – 26 d. „Drugelių“ grupės ugdytiniai susipažino su įvairiomis profesijomis, turėjo galimybę iš arti pamatyti, paliesti ar išbandyti tėvelių atsineštas savo darbo priemones. Daugiau informacijos rasite čia.

 

„Vandens lašelio kelionė“

Vasario mėnesį „Tigriukų“ grupėje vyko projektas „Vandens lašelio kelionė“. Projekto tikslas buvo plėsti vaikų žinias apie vandenį. Daugiau informacijos rasite čia.

Projektas „Kelionė į pasakų šalį“

Vasario mėn. pabaigoje „Drugelių“ grupėje vyko projektas „Kelionė į pasakų šalį“ (lietuvių liaudies pasakos „Pupa“ motyvais). Projekto metu ugdytiniai išklausę mokytojos sekamos pasakos „Pupa“, patys bandė kūrybiniais darbeliais sukurti didžiulę net grupės lubas siekiančią pupą.Daugiau informacijos rasite čia.

Kas gyvena po ledu

2020 m. sausio 28  dieną „Meškučių“ grupės vaikai su mokytoja Lina Grybėniene ruošėsi dalyvauti kūrybinių darbų parodai „Kas gyvena po ledu“. Kadangi šiais metais mūsų žiema yra slapukė, slepia šaltuką ir sniegą, reikėjo suktis iš padėties ir kepti ledinius keksiukus. Kūryba vyko 2 dienas. Pirmą dieną ugdytiniams buvo paruoštos medžiagos kūrybai iš antrinės ir gamtinės medžiagos. Vaikai priemones dėliojo į keksiukų formeles, kurias vėliau pripildė vandeniu ir užšaldė šaldytuvo šaldymo kameroje. Antrą dieną gavome puikų rezultatą – „ledinius keksiukus“. Vaikams labai patiko, vyravo džiugios emocijos. „Keksiukai“ buvo sukabinti lauke ant krūmo.

Edukacinis – pažintinis renginys „Užšalę lietaus lašeliai“

Saulėtą paskutinį žiemos pirmadienio rytą mūsų lopšelis – darželis „Tukas“ aidėjo nuo vaikų krykštavimo ir juoko. Bendradarbiaujant su A. Stulginskio daugiafunkcinio centro pedagogėmis, įstaigoje vyko edukacinis – pažintinis renginys „Užšalę lietaus lašeliai“. Daugiau informacijos rasite čia.

Globokime paukštelius žiemą

Nors tikrosios žiemos dar neregėjome, tačiau padėti Lietuvoje žiemojantiems paukščiams niekada nevėlu. Todėl sausio 20-24 dienomis Kauno lopšelyje-darželyje „Tukas“ vyko projektas „Globokime paukštelius žiemą“. Visos grupės gavo laiškus su paukščių prašymais, ir nusprendėme, kad geriausia dovana žiemojantiems paukšteliams – lesyklėlė. Vaikai noriai gamino lesyklėles iš įvairių grūdų, saulėgrąžų, sėlenų ir želatinos. O pagamintas lesyklėles pakabino lauko aikštelėse, kur galėjo stebėti kaip jų dovanomis džiaugiasi paukšteliai. Namuose, vaikai su tėveliais, įvairiomis spalvomis ir priemonėmis puošė žiemojančius paukščius, o jų darbeliai džiugino visus darželio bendruomenės narius.

Parengė mokytoja Saulė Žibienė

Kur ganosi zebrai ir antilopės? Kur gyvena beždžionės?

„Viščiukų“ grupės savaitės tema „Kur ganosi zebrai ir antilopės? Kur gyvena beždžionės?“ Savaitės pabaigoje vainikavo apsilankymas  PLC Megos Zoo parke. Vaikai turėjo galimybę pamatyti egzotinius gyvūnus, sužinoti daug informacijos apie jų gyvenimo būdą, mitybą, charakterio ypatumus, turėjo galimybę juos paglostyti ir pamaitinti iš rankų. Vaikams buvimas Zoo parke paliko didelį įspūdį, suteikė džiugių emocijų.

Informaciją parengė mokytoja Rūta Žemaitienė

VALIO!

Lopšelio-darželio „Tukas“ bendruomenė džiaugiasi tapusi STEAM mokyklų tinklo nare! Daugiau informacijos rasite čia.

Naminis sniegas besniegei žiemai

2020 m. vasario 6 dieną „Meškučių“ grupėje vyko STEAM veikla „Naminis sniegas besniegei žiemai“ . Vaikai sumaišė krakmolą su aliejumi ir gavo masę, kuri buvo aksominio švelnumo ir girgždanti kaip tikras sniegas. Minkė masę, lipdė sniego senius, buvo be galo smagu, prašė kitą dieną dar gaminti sniegą.

Parengė mokytoja Lina Grybėnienė

,,STEAM veiklų praktika ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme“

Kauno lopšelyje-darželyje „Tukas“ lapkričio 14 d. vyko metodinis renginys ,,STEAM veiklų praktika ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme“. Plačiau skaitykite čia.

Mūsų svečias – Amsis!

2019 m. gruodžio 5 d. mažuosius Kauno lopšelio – darželio „Tukas“ ugdytinius savo apsilankymu nudžiugino Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos Bendruomenės pareigūnų veiklos skyriaus pareigūnė Jovita Juršytė ir vaikų bičiulis šuniukas Amsis. Pareigūnė Jovita pravedė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių ugdytiniams užsiėmimus, kurių metu priminė, kaip reikia saugiai elgtis kelyje; ką daryti, kad tamsiuoju metų laiku būtų matomi ir saugūs kelyje, pasidalino pamokymais bei patarimais kaip saugiai elgtis gatvėje.

Didžiausią įspūdį vaikams paliko šuniukas Amsis, su kuriuo vaikai galėjo pasisveikinti, nusifotografuoti.

Iš kur atsiranda medžiai?

„Drugelių“ grupės vaikai vieną gražų rugsėjo rytą tyrinėjo įvairias medžių ir krūmų sėklutes. Patyrė didelį malonumą, turėdami galimybę stebėti, paliesti, pauostyti eglės, pušies, kaštonų, lazdynų, obels, ąžuolo sėklas. Pamatyti, kokios skirtingos jos gali būti. Toliau skaityti

,,Šiaurės šalių savaitė“

,,Šiaurės šalių savaitės“ renginys vyko Dainavos bibliotekos filiale, kuriame dalyvavo ,,Voveriukų“ grupės vaikai. Klausėmės ištraukos iš A. Lingrend ,,Pepė Ilgakojinė“ ir žiūrėjome filmo ištrauką apie Pepės gimtadienį. Ugdytiniai patyrė daug džiugių akimirkų, grįžę į darželį ir namus dalijosi įspūdžiais.

Išvyka į „Šokoladinę“

Kavinė „ŠOKOLADINĖ“ yra įsikūrusi Kauno senamiestyje. Ji yra unikali savo vieta ir prekių asortimentu, nes čia prekiaujama įvairių rūšių ir skonių rankų darbo saldainiais, kurie gaminami čia pat – už sienos esančioje šokolado gamybos manufaktūroje. Apsilankę priešmokyklinio ugdymo grupės „Viščiukai“ vaikai, galėjo paskanauti tikro šokolado, sužinoti kaip atsirado šokoladas ir iš ko jis gaminamas, pamatė kaip gaminamos šokolado figūros, pabuvo tikrais šokolado meistrais, pasigamino savo rankų darbo šokoladinių saldainių. Visi vaikai patyrė malonių akimirkų, naujų atradimų.

Parengė priešmokyklinio ugdymo pedagogė Rūta Žemaitienė

Linksmi žaidimai sensorinėje dėžėje

Įgyvendinant STEAM mokymo planą, „Boružėlių“ grupėje balandžio-gegužės mėnesiais vyko projektas „Linksmi žaidimai sensorinėje dėžėje“.  Toliau skaityti

Pažintis su odontologo profesija

Balandžio 17 d. „Viščiukų“ grupės vaikai vyko į Kauno kolegiją, sveikatos mokslų fakulteto odontologijos skyrių. Toliau skaityti

„Tuko“ priešmokyklinukai matuojasi virtuvės šefo profesiją

Balandžio 24 d. „Drambliukų“ ir „Drugelių“ grupėse svečiavosi virtuvės šefė Giedra. Toliau skaityti

Spalvotas smėlis

Artėjant Šv. Velykoms „Kiškio“ ir „Voveriuko“ grupes aplankė edukacinė programa „Piešimas su spalvotu smėliu“. Vaikams buvo be galo įdomu ir naudinga. Liesdami smėlį vaikų pirštukai atliko mankštą visai dienai.

Darant darbelius su smėliu lavėja smulkioji motorika, ugdosi vaikų kūrybiškumas, estetinis suvokimas.

Tigriukų žalioji palangė

„Tigriuko“ grupė dalyvauja projekte „Mano žalioji palangė“. Norime pasidalinti auginimo akimirkomis: pažintis su sėklomis, žemės tabletėmis ir sodinimo procesu bei menine veikla- vazonėlių dekoravimu (vaikų pirštukų darbas).

Visa tai padeda ugdyti vaikų atsakomybę, pareigos jausmą, meilę gamtai. Vaikai pradeda labiau domėtis augalais, geriau supranta augalų gyvybės ratą, stebi ir tyrinėja įvairius augalų augimo tarpsnius.

Profesijų savaitė

Džiugu, jog į antrus metus besitęsiančią temą „Profesijos“ noriai įsijungė 3 grupės ugdytinių tėveliai. Šiemet jie apsilankė “Viščiukų” grupėje ir papasakojo vaikams apie savo profesijas.

Pirmadienio rytą nuotaikingai nusiteikusius “Viščiukų” grupės vaikučius aplankė ugdytinio Beno Gurausko tėtis, Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos Garliavos skyriaus Leitenantas, pamainos viršininkas A. Gurauskas, kuris papasakojo apie ugniagesio profesiją.

Trečiadienį vaikus aplankė ugdytinės Andrėjos Vaicekauskaitės tėtis Andrius Vaicekauskas „Žalgirio“ mokyklos krepšinio treneris. Vaikams pristatė savo profesiją, papasakojo kas svarbiausia žaidžiant krepšinyje ir komandoje. Sportavo kartu, pamokė vaikus atlikti tam tikrus pratimus su kamuoliu.

Penktadienį vaikus aplankė ugdytinio Jokūbo Čiuladžio tėtis, vairavimo instruktorius Paulius Čiuladis, kuris papasakojo apie savo profesiją, kasdieninį darbą. Pademonstravo automobilio eksplotaciją, kuo skiriasi mokytojo automobilis nuo įprasto. Papasakojo, kad vaikai kelyje turi būti labai atidūs eismo dalyviai, norint išvengti nelaimingų atsitikimų.

Projektas „Nuo sėklytės iki augalėlio“

Ilgėjančios dienos ir šiltėjantis oras kviečia sukrusti ir kibti į pavasario žemės darbus. Tad ir mes, Kauno lopšelio-darželio „Tukas“, „Viščiukų“ grupės vaikai ir pedagogai, nusprendėme pažaisti su sėklomis. Kiekvieną pavasarį su vaikais sėjame įvairius augalus, mokome mažuosius, kad dauguma augalų, taip pat ir daržovės, išauga iš sėklų. Daržovių agurkų, pomidorų, petražolių, špinatų – sėklos pirmiausia pasėjamos. Nuo drėgmės išbrinkusios jos sudygsta. Šaknelės stiebiasi gilyn į žemę, o daigelis aukštyn į saulę. Pasakojame, kad augalai negali augti be saulės, oro, vandens ir derlingos dirvos. Taip pat kalbamės, kuo mums naudingi augalai.

Vaikai patys bėrė sėklytes į žemę, padėjo saulėtoje vietoje. Išaugusius pirmuosius daigelius stebėjo, prižiūrėjo, laistė, matavo ir lygino, kaip jie pasikeitė, kiek paaugo. Ugdėme vaikų darbštumą, kūrybiškumą, nes jie galėjo ne tik susipažinti su augalo augimu, bet ir patys jais rūpintis.

Miesto vaikai mažai pažįsta natūralią aplinką, neturi įgūdžių saugoti ir puoselėti gamtą, neįgiję tyrinėjimų natūralioje aplinkoje patirties, todėl siekiame, kad vaikas kuo artimiau pažintų gamtą, suvoktų atsakomybę ją saugoti, puošti.

 

Bendradarbiavimas su Kauno Garliavos priešgaisinės gelbėjimo tarnybos padaliniu

Edukaciją „Viščiukų“ grupei vedė Leitenantas, skyriaus vadas Artūras Gurauskas. Edukacijos metu, Leitenantas A. Gurauskas vaikams parengė filmuotą medžiagą, virtualų turą po Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos bazę. Vaikai galėjo pamatyti visą Ugnegesių-gelbėtojų kasdienybę, transporto priemones, gelbėjimo įrankius, įrangą. Valandėlė buvo labai naudinga ir informatyvi vaikams. Jos metu vaikai įgijo vertingos informacijos kaip reikia elgtis nelaimės atvėju, o ko nedaryti.